• Fraktfritt & snabbt!
  • Brett sortiment!
  • 65 butiker i hela landet!
  • Behandling & rådgivning!

Hälsokraft HK AB Köpvillkor

 

Tillämpning och Konsumentskydd

De här köpvillkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Hälsokraft HK AB, organisationsnummer 556476-5971, nedan kallat Hälsokraft. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på halsokraft.se.

 

Upprättande av avtal om köp

Hälsokrafts varor beställs på halsokraft.se. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Hälsokraft via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa villkor. Hälsokraft ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På halsokraft.se kan avtal endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.

 

Priser, frakt och avgifter

De priser som anges på halsokraft.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). En fraktavgift á 39 kr (SEK) tillkommer för order där köpbeloppet understiger 299 kr (SEK). Vid köpbelopp över 299 kr (SEK) tillkommer ingen fraktavgift. Fraktfritt med DHL Service Point hela sommaren (gäller t.o.m. 2017-08-31)! Normal leveranstid är 1 – 2 arbetsdagar från det att Hälsokraft har bekräftat din beställning via e-post. Beställningar lagda innan kl. 12.00 på vardagar skickas samma dag (med förbehåll för att något du beställt kan vara slut, är en beställningsvara eller har utgått, då kan hanteringen av din order komma att försenas). Inga beställningar hanteras under helgdagar. Hälsokraft använder DHL Service Point för leverans till privatperson. Paket skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns tillgängligt för uthämtning skickas ett sms till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas. I samband med att din order skickas från Hälsokrafts lager så skickas ett mail till angiven mailadress. Paketet bör rimligast nå dig inom 1 - 2 arbetsdagar. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar så ber vi dig kontakta kundtjänst. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

 

Outlösta paket/försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till Hälsokraft. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera. Du ska själv bekosta frakt för en retur.

 

Ångerrätt/retur

Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen, för blankett från konsumentverket klicka här. Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en produkt för att få returen godkänd. Följ sedan den returinstruktion du får av kundtjänst. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i ett väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar, varan får dock inte användas ovårdat. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Ångerfristen börjar löpa den dag då du som konsument får varan i din besittning. Om du utövar din ångerrätt, ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad sända tillbaka varan till Hälsokraft enligt returinstruktionen från kundtjänst. Observera att många produkter som vi säljer klassificeras som livsmedel och därmed inte omfattas av ångerrätten (gäller även vitaminer och andra kosttillskott). Kontakta därför kundtjänst för att få din retur godkänd innan du skickar produkten. Vi skickar inte tillbaka produkten till dig om du skickat en produkt i retur som vi inte godkänt utan kontaktar dig då gällande lösning. Varor som är köpta på halsokraft.se kan EJ lämnas tillbaka i en Hälsokraftbutik. Vid retur står du för risken, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du bekostar själv returen. Du kommer att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då Hälsokraft mottagit din önskan om att utöva din ångerrätt. Du kan dock få vänta tills dess att varan har returnerats eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

 

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Hälsokraft eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Hälsokraft har angivit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Hälsokraft ska göras så snart felet upptäckts eller inom två månader, dock senast inom 3 år. Hälsokraft förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta kundtjänst. Varor som är köpta på halsokraft.se kan EJ reklameras i en Hälsokraftbutik.

 

Retur av kampanjvaror

Vid köp som berättigar till gåva eller extra rabatt betraktas värdet av gåvan eller den extra rabatten som en generell rabatt på hela beloppet vid köptillfället. Om någon del av köpet byts och/eller returneras värderas returnerade varor till köpeskillingen minus sin relativa andel av den generella rabatten. Kampanj eller erbjudande om sådan gåva eller extra rabatt är endast tillgänglig för nya köp via halsokraft.se och kan inte erhållas retroaktivt. Gåva eller rabatt kan inte överföras till annat köp.

 

Transportskador

Hälsokraft ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Hälsokraft rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Hälsokrafts kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.

 

Kortbetalning

Vi använder oss av 3D Secure, en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar vid internethandel. All kommunikation sker med SSL-kryptering, vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Vår samarbetspartner vid kortbetalningar är DIBS (auktoriserad av Finansinspektionen). Vi uppfyller kraven för PCI DSS.

 

Faktura

Fakturabetalning sker via Klarna och är kostnadsfri. Fakturan har 20 dagars betaltid. Vid val av fakturabetalning via Klarna sker det en kreditupplysning. Fullständiga villkor hittar du på www.klarna.se

 

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Hälsokrafts skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Hälsokrafts förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Hälsokraft rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

 

Personuppgifter

Hälsokraft ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Hälsokraft samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Hälsokraft, eller Hälsokrafts samarbetspartners, genom sms, e-post eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

 

Om cookies

Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn. Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.

 

Pris- och produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Hälsokraft rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Hälsokraft inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. Vi reserverar oss för att en bild av en produkt kan ha ändrats utan vår vetskap och att den förpackning du köpt därför kan se annorlunda ut. Vi uppdaterar våra bilder och vår produktinformation allt eftersom vi får notifikation om ändring.

 

Produktsäkerhet

Hälsokraft tillhandahåller noga kontrollerade och godkända produkter i sortimentet. Kosttillskott är endast ett komplement och kan inte ersätta en varierad kost.

 

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.

 

Frågor om köpvillkor

För frågor kring innebörden av dessa köpvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Hälsokrafts kundtjänst.

Telefon: 08-556 367 24 (mån – fre 09.00–12.00 och 13.00–15.00)

E-post: shop@halsokraft.se