• Fri frakt över 100 kr
  • Hälsorådgivning
  • Samma pris i butik & online
HälsorådgivningButikerFavoriter

Vårt sortiment

    Sök

    Köpvillkor

    Köpvillkor Hälsokraft H.K. AB

    Senast uppdaterade 2022-09-01

    1. Allmänna villkor

    Dessa allmänna köpvillkor gäller när du som konsument köper produkter från Hälsokraft H.K. Aktiebolag med organisationsnummer 556476-5971 (nedan kallat ”Hälsokraft” eller ”vi”). För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Dessa köpvillkor gäller när du som konsument handlar hos oss.

    2. Beställning

    Beställning av Hälsokrafts varor sker på halsokraft.se.

    När du slutfört en beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via den e-postadress som har angivits vid beställningen och som innehåller bland annat information om de varor som beställts, om pris och övriga kostnader samt om leveransvillkoren. Med orderbekräftelsen följer en länk till dessa allmänna villkor. Om du inte fått en orderbekräftelse, eller om orderbekräftelsen skulle avvika från din beställning, ber vi dig att meddela oss så snart som möjligt.

    Din beställning är inte bindande förrän vi har godkänt den. Om vi godkänner din beställning skickar vi dig ett mail med en leveransbekräftelse. Leveransbekräftelsen är en bekräftelse på att ett bindande avtal har ingåtts mellan dig och Hälsokraft.

    Hälsokraft förbehåller sig rätten att neka köp. Avtal kan endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.

    Vi hanterar inte delleveranser eller restnoteringar utan förbehåller oss rätten att korrigera eller annullera order om leverans av någon anledning inte kan ske. Hälsokraft är i sådana fall inte skyldiga att tillhandahålla vare sig beställd vara eller alternativ till denna. Du debiteras endast för de varor som skickats, alternativt erhåller återbetalning för de varor som inte kunde levereras.

    3. Priser och produktinformation

    Alla priser anges inklusive svensk moms och i svenska kronor om ej annat anges. Eventuell fraktkostnad tillkommer beroende på vilket fraktalternativ som valts vid beställning.

    Hälsokraft reserverar sig för eventuella fel i pris, produktinformation eller bilder på hemsidan. Vid felaktigheter förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning, fel i lagerstatus, tekniska problem, m.m. och förbehåller oss rätten att korrigera eller annullera order som påverkats av sådana fel.

    Ange eventuella rabattkoder i kassan innan du slutför ditt köp. Det är inte möjligt att nyttja rabattkoder i efterhand eller kombinera flera rabattkoder.

    4. Betalning

    Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Genom att trycka på ”Slutför köp” i kassan godkänner du förutom dessa köpvillkor även Klarnas Användarvillkor samt att Hälsokraft överlåter sin kundfordran till Klarna Bank AB.

    I kassan visas de betalsätt som är tillgängliga för dig vid köptillfället. För att Klarna ska kunna identifiera dig fyller du i t.ex. e-postadress, postnummer och ibland även personnummer och mobilnummer. Kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan enbart vid behov beroende på valt betalningsalternativ. Eventuell kreditupplysning som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig.

    Faktura:

    • Kontrollera dina varor först, betala fakturan inom 30 dagar
    • Ingen fakturaavgift
    • Fakturan skickas via e-post när vi har skickat varorna
    • Klarnas köparskydd ingår

    Betala direkt:

    • Godkänn med Mobilt BankID
    • Pengarna dras efter att vi har skickat varorna
    • Klarnas köparskydd ingår

    Swish:

    • Nu kan du även betala direkt med Swish!
    • Pengarna dras efter att vi har skickat varorna
    • Klarnas köparskydd ingår

    Delbetalning:

    • Samla dina köp på en kontofaktura
    • Delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad
    • Klarnas köparskydd ingår
    • Avsluta delbetalningen när du vill genom att betala in återstående belopp

    Kortbetalning:

    • Säker kortbetalning med kredit- eller debitkort
    • Inga kortavgifter tillkommer och inga kortuppgifter sparas hos oss
    • Klarna använder 3D Secure och kortbetalningarna är PCI-DSS-certifierade. Kommunikationen mellan oss och Klarna är SSL-krypterad.

    Se fullständiga villkor för de olika betalsätten hos Klarna. För frågor om din betalning, kontakta Klarnas kundservice. Genom att logga in på Klarnas hemsida kan du se alla dina fakturor.

    Du kan även betala med presentkort, se vår presentkortssida för mer information.

    5. Frakt och leverans

    I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Beroende på bl.a. mottagaradress och orderbelopp varierar tillgängliga alternativ. I vissa fall tillkommer fraktavgift  – i sådana fall framgår detta i varukorgen.

    Leverans sker inom det antal dagar efter beställning som anges för respektive fraktsätt om varorna finns på vårt lager.

    Vi försöker självklart alltid att leverera de varor som du beställt vid utlovad tid, men ibland kan det bli fel. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi att så snart som möjligt informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt.

    Om leveransen dröjer utan att vi självmant lämnat dig information enligt ovan ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka orsaken till dröjsmålet.

    Om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet. Meddela oss omgående vid försening om det är särskilt viktigt för dig att du erhåller varan inom viss tid. Mer information rörande reklamationer finner du nedan under punkt 7.

    Till paketskåp - 29 kr (0 kr vid köp över 100 kr)

    • Hämta i önskad Budbee Box när det passar dig, inom 1-3 arbetsdagar
    • Du får en kod för att enkelt och säkert öppna boxen med ditt paket
    • 100% fossilfritt!

    Liggetid i paketskåp är ca 7 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 60 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Till postlåda - 29 kr (0 kr vid köp över 100 kr)

    • Early Bird levererar små och lätta paket* hela vägen hem till dig inom 2-3 arbetsdagar
    • Paketet läggs i postlådan, hängs i påse på dörren eller lämnas utanför dörren före kl. 07:00 (viktigt att ditt namn står tydligt vid port och på dörr eller postlåda)
    • Du får en e-postavisering av Early Bird när paketet är lämnat
    • OBS: stora paket måste vi skicka med annat fraktsätt – vi meddelar dig givetvis i så fall!

    * Längd + bredd + höjd max 90 cm, vikt max 5 kg

    Hemleverans - 29 kr (0 kr vid köp över 100 kr)

    • Budbee levererar ända fram till din dörr, kvällstid mellan 17-22
    • Du väljer vilken dag och tid du vill få levereransen
    • Du väljer hur du vill få leveransen: ska Budbee knacka, ringa på eller lämna utanför dörren?
    • Följ sedan budbilen live i din mobil
    • 100% fossilfritt!

    Till ombud – 29 kr (0 kr vid köp över 100 kr)

    • Hämta på ditt valda DHL-ombud när det passar dig.
    • 1-3 arbetsdagars leveranstid med DHL Service Point.
    • När paketet finns tillgängligt för uthämtning skickas ett SMS till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas.

    Liggetid hos ombud är 14 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 150 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Till företag – 59 kr

    • OBS: Endast till företagsadresser!
    • Levereras till din arbetsplats inom kontorstider
    • 1-2 arbetsdagars leveranstid med PostNord Parcel

    Order lagd före kl. 12.00 helgfri vardag skickas samma dag. Order efter kl. 12.00 skickas nästkommande helgfria vardag. I samband med att din order skickas från Hälsokrafts lager så skickas även en leveransavisering till angiven e-postadress.

    Adresser på Gotland och vissa delar av Norrland har normalt något längre leveranstid. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden då varorna har lämnat vårt lager. Du kan följa din leverans med den spårningslänk som normalt finns med i leveransaviseringen från oss. Kontakta i första hand respektive transportör för frågor om leverans på väg till dig. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar ber vi dig istället kontakta vår kundtjänst. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid betydande leveransförseningar – kontakta i så fall vår kundtjänst.

    Liggetid hos ombud är 14 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 150 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Vid uthämtning av paket hos ombud behöver du kunna uppvisa giltig ID-handling. Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen. Om någon annan ska hämta ut paketet åt dig ska denne kunna visa upp såväl din som sin egen ID-handling. Vid uthämtning hos ombud måste aktuellt sändningsnummer uppges.

    6. Ångerrätt och retur

    Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order (s.k. ångerfrist).

    För att nyttja ångerrätten måste du meddela oss detta och vi ber dig därför att  kontakta vår kundtjänst inom ångerfristen. Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du skickat ditt ångermeddelande enligt ovan till oss. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det att du skickar varan innan fristen gått ut. Följ returinstruktionerna som meddelas dig av kundtjänst och returnera varan på egen bekostnad.. Du kan även alltid använda Konsumentverkets Ångerblankett och skicka in till oss.

    Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

    Ångerrätten omfattar inte tidningar, livsmedel eller varor med bruten försegling som inte kan återlämnas av hälso- eller hygienskäl, t.ex. kosttillskott, skönhetsprodukter, intimprodukter, muggar, tandborstar, täcken, kuddar, madrasser, strumpor och underkläder.

    Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Observera att varan måste returneras oanvänd, komplett och oskadad i originalförpackning. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas eller är skadad förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra ett avdrag motsvarande varans värdeminskning. Då du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den är det viktigt att den är väl emballerad för att inte skadas under transport. Använd ytteremballage och klistra inte tejp, adresslappar eller annat på originalförpackningen.

    Returadress:

    Hälsokraft H.K. AB
    Returer
    Stensätravägen 8
    127 39 Skärholmen

    7. Reklamation

    Enligt konsumentköplagen har du som kund tre års reklamationsrätt. Om en vara är felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen får du reklamera varan eller köpet. Vi ber dig då att kontakta kundtjänst med en utförlig felbeskrivning och följ våra vidare instruktioner. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd. Observera att endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, inte fel orsakade av normalt slitage.

    Reklamation ska anmälas inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet alternativt fått de försenade varorna. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss.

    Vid godkänd reklamation står Hälsokraft för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål vid reklamation.

    8. Transportskador

    Hälsokraft ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är skadat. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar vår kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en skada.

    9. Återbetalning

    Har du en obetald faktura för din order måste du själv flytta fram förfallodatum. Det gör du genom att logga in på Klarnas hemsida eller genom att ringa 08-120 120 10. Du återfår pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter till oss eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Hela beloppet återbetalas (om ej prisavdrag gjorts enligt 6.), inklusive frakt, skatt och avgifter. Vid ångerrätt står du för returfrakten. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

    10. Force Majeure

    I händelse av omständighet som ej skäligen kunnat förutses, t.ex. krig, terrorism, naturkatastrof, översvämning, brand, strejk, blockad, sabotage, myndighetsåtgärder, ändrad lagstiftning samt därmed jämförbara händelser ska Hälsokrafts förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger två månader har såväl du som Hälsokraft rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

    11. Personuppgifter

    Hälsokraft ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Genom godkännande av köpeavtalet med Hälsokraft samtycker du till att dina uppgifter sparas för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp samt möjliggöra uppdatering av din orderstatus. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering. För medlemmar gäller särskilda villkor, se våra medlemsvillkor.

    Denna sida använder s.k. cookies (kakor). Cookies är mycket små textfiler som lagras på din dator när du besöker vissa webbplatser. Vi använder cookies för att hantera din varukorg, köpprocessen och för att förbättra användarupplevelsen.

    I vissa fall använder vi också cookies från betrodda tredjepartsleverantörer. Dessa cookies används till exempel för att spåra och mäta användningen av webbplatsen. Du kan inaktivera alla cookies som redan finns lagrade på din dator, men dessa kan stoppa vår hemsida från att fungera ordentligt.

    Se vår integritetspolicy för mer information.

    12. Kundtjänst

    Så här kommer du i kontakt med vår kundtjänst:

    Kontaktformulär (vi svarar normalt inom 48 timmar)
    Telefon: 08-464 70 85 måndag-torsdag 9.00–16.00, lunchstängt 12.00–13.00, fredag 9.00-12.00 (vardag innan helgdag 09.00-11.30)

    Postadress:

    Hälsokraft H.K. AB
    Stensätravägen 8
    127 39 Skärholmen

    13. Övrigt

    Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).


    ARN: https://www.arn.se/
    Allmänna Reklamationsnämnden
    Box 174
    101 23 Stockholm


    EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

    Hej, vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

    Mer info