• Fritt fraktalternativ över 100 kr
  • Hälsorådgivning
  • Samma pris i butik & online

Vårt sortiment

    Sök

    Vanliga frågor

    Beställningar

    Kan jag göra en beställning via telefon?

    Av säkerhetsskäl och på grund av den ökade bedrägeririsken inom e-handeln har vi inte möjlighet lägga en beställning åt dig över telefon. Du beställer på vår hemsida och självklart finns vi behjälpliga över telefon om du behöver.

    Hur beställer jag från er hemsida?

    Beställning av Hälsokrafts varor sker på halsokraft.se
    • Leta upp de produkter du önskar köpa, du kan läsa mer ingående om varje produkt genom att
    klicka på produktbilden. Där hittar du bland annat beskrivning, innehåll och dosering och användning.

    • Önskar du köpa en produkt klickar du på ”köp”, varan hamnar då i din varukorg som du ser högst upp till höger på hemsidan. Klicka på varukorgen för att se dina valda produkter och du kan enkelt ändra antal eller ta bort en vara.

    • När du är nöjd klickar du på "till kassan". Här ser du dina varor och totalsumma.
    För att utnyttja en rabattkod klickar du på ”Ange rabattkod”.

    • Scrolla ner för att välja fraktmetod.
    OBS: stora paket och sändningar till vissa adresser bokas alltid om till DHL-ombud.
    * Längd + bredd + höjd max 90 cm, vikt max 5 kg

    • Välj betalningssätt; Kort eller Klarna. 

    Klarna
    Väljer du Klarna fyller du i din e-postadress och postnummer, i vissa fall kan du även behöva fylla i ditt personnummer. Se mer om hur Klarna behandlar dina personuppgifter här.
    Här visas då de betalningsalternativ som är möjliga för dig. Läs mer om Klarnas användarvillkor här.

    Klicka på "Gå till betalning” för att i sista steget välja när du önskar att betala, klicka sedan på ”Slutför köp”.

    Kort
    Fyll i kortuppgifter och klicka på ”Slutför köp”.

    • En orderbekräftelse skickas alltid till dig via e-post.

    Frakt, Retur & Ångerrätt

    Vilka fraktsätt har ni och vad kostar de?

    I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Beroende på bl.a. mottagaradress och orderbelopp varierar tillgängliga alternativ. I vissa fall tillkommer fraktavgift  – i sådana fall framgår detta i varukorgen.

    Till paketskåp - 19 kr (0 kr vid köp över 100 kr)

    • Hämta i önskad Budbee Box när det passar dig, inom 1-3 arbetsdagar
    • Du får en kod för att enkelt och säkert öppna boxen med ditt paket
    • 100% fossilfritt!

    Liggetid i paketskåp är ca 7 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 60 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Till postlåda - 19 kr
    • Early Bird levererar små och lätta paket* hela vägen hem till dig inom 2-3 arbetsdagar
    • Paketet läggs i postlådan, hängs i påse på dörren eller lämnas utanför dörren före kl. 07:00 (viktigt att ditt namn står tydligt vid port och på dörr eller postlåda)
    • Du får en e-postavisering av Early Bird när paketet är lämnat
    • OBS: stora paket måste vi skicka med annat fraktsätt – vi meddelar dig givetvis i så fall!

    * Längd + bredd + höjd max 90 cm, vikt max 5 kg

    Hemleverans - 39 kr 
    • Budbee levererar ända fram till din dörr, kvällstid mellan 17-22
    • Du väljer vilken dag och tid du vill få levereransen
    • Du väljer hur du vill få leveransen: ska Budbee knacka, ringa på eller lämna utanför dörren?
    • Följ sedan budbilen live i din mobil
    • 100% fossilfritt!

    Till ombud – 29 kr 
    • Hämta på ditt valda DHL-ombud när det passar dig.
    • 1-3 arbetsdagars leveranstid med DHL Service Point.
    • När paketet finns tillgängligt för uthämtning skickas ett SMS till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas.

    Liggetid hos ombud är 14 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 150 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Till företag – 59 kr
    • OBS: Endast till företagsadresser!
    • Levereras till din arbetsplats inom kontorstider
    • 1-2 arbetsdagars leveranstid med DHL Paket

    Order lagd före kl. 12.00 helgfri vardag skickas samma dag. Order efter kl. 12.00 skickas nästkommande helgfria vardag. I samband med att din order skickas från Hälsokrafts lager så skickas även en leveransavisering till angiven e-postadress.

    Adresser på Gotland och vissa delar av Norrland har normalt något längre leveranstid. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden då varorna har lämnat vårt lager. Du kan följa din leverans med den spårningslänk som normalt finns med i leveransaviseringen från oss. Kontakta i första hand respektive transportör för frågor om leverans på väg till dig. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar ber vi dig istället kontakta vår kundtjänst. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid betydande leveransförseningar – kontakta i så fall vår kundtjänst.

    Liggetid hos ombud är 14 dagar, därefter returneras paketet till Hälsokraft. Vi debiterar en avgift om 150 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet för att returnera på egen bekostnad.

    Vid uthämtning av paket hos ombud behöver du kunna uppvisa giltig ID-handling. Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen. Om någon annan ska hämta ut paketet åt dig ska denne kunna visa upp såväl din som sin egen ID-handling. Vid uthämtning hos ombud måste aktuellt sändningsnummer uppges.

    Hur lång är leveranstiden?

    När vi har skickat din order får du mer information om leveransen via e-post.
    Early Bird levererar små och lätta paket* hela vägen hem till dig inom 2–3 dagar (tänk på att ditt namn måste stå tydligt vid port och på dörr/brevlåda).
    DHL levererar ditt paket till närmaste ombud inom 1–3 dagar.
    Observera att vid storhelger och andra högtider kan leveransen dröja någon dag längre.

    - Early Bird levererar innan kl. 07:00 på vardagar men då är porten till mitt lägenhetshus låst, hur kommer de in?
    Early Birds tjänst baseras på befintlig tidningsutdelning, vilket innebär att tidningsbud levererar ditt paket samtidigt som morgontidningen delas ut. På det här sättet når de idag cirka 95 % av landets hushåll, både storstad och glesbygd. Du behöver inte vara tidningsprenumerant för att ta emot våra paketleveranser men tänk på att ditt namn måste stå tydligt vid port och på dörr/brevlåda.
    Behöver jag visa legitimation vid hemleverans?
    Nej, det behövs inte eftersom vi levererar hela vägen till postlådan om du har valt Early Bird som fraktsätt. Tänk på att rätt namn måste stå tydligt vid porten och på dörren/postlådan.
    Om du ska hämta ut ditt paket hos ombud behöver du däremot visa legitimation.

    Det står att Early Bird inte kunde slutföra min leverans och att jag ska kontakt er, hur får jag mitt paket?

    Skicka en e-post till oss på info@halsokraft.se så ser vi över varför det inte har kunnat levererats. Vi kommer därefter att kontakta dig.

    Jag har fått meddelande om att Early Bird har levererat min order men jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?

    Skicka en e-post till oss på info@halsokraft.se så ser vi över vad som har hänt. Vi kommer därefter att kontakta dig.

    Jag vill returnera min order, hur går jag till väga?

    Önskar du göra en retur så måste varan returneras oanvänd, komplett och oskadad i originalförpackning. Om varan inte är i oförändrat skick förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande varans värdeminskning. Då du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den är det viktigt att den är väl emballerad för att inte skadas under transport. Använd ytteremballage och klistra inte tejp, adresslappar eller annat på originalförpackningen.
    Du står själv för fraktkostnaden och paketet skickas till:

    Hälsokraft HK AB
    Tuna Gårdsväg 24
    147 43 TUMBA

    Kan jag returnera min order i butik?

    Då alla våra butiker är privatägda kan du inte lämna tillbaka en online beställning till butik, du skickar tillbaka paketet till vårt lager. Observera att varan måste returneras oanvänd, komplett och oskadad i originalförpackning.
    Du står själv för fraktkostnaden och paketet skickas till:

    Hälsokraft HK AB
    Tuna Gårdsväg 24
    147 43 TUMBA

    Har jag ångerrätt på min online beställning?

    Då Hälsokraft tillämpar Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order. För att nyttja ångerrätten, kontakta vår kundtjänst inom de 14 dagarna för att få returen godkänd innan du skickar tillbaka varan.
    Du når oss på info@halsokraft.se 

    Betalning & Klarna

    Hur betalar jag min order?

    Du kan välja mellan att betala med kort eller med Klarna. Med Klarna kan du betala direkt, dela upp köpet i mindre betalningar eller betala senare på faktura.
    Du kan enkelt se dina fakturor, flytta fram förfallodatum och betala direkt i Klarnas app, den kan du ladda ner här.
    Har du övriga frågor angående din betalning når du Klarna på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.com.

    Jag har inte fått min faktura

    Om du valt faktura som betalsätt så skickar Klarna ut den via e-post till dig i samtidigt som din order skickas från vårt lager. Du alltid se din faktura genom att logga in på ditt konto hos Klarna med ditt BankID.

    Jag har gjort en retur, måste jag ändå betala min faktura?

    Om du har returnerat hela eller en del av din order kan du själv pausa din faktura. Det gör du genom att logga in med ditt BankID i Klarnas app eller kontaktar Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08- 120 120 10.

    Jag är God man åt en person som jag vill betala för, kan ni skicka fakturan till mig?

    Vi har inte möjlighet att dela fakturauppgifter med annan person än beställaren och hänvisar därför till Klarna på 08-120 120 10.

    Övriga frågor

    Kan jag ändra mina kontaktuppgifter på Mina Sidor/Club Hälsokraft själv?

    Du kan själv ändra din adress och telefonnummer när du är inloggad på Mina sidor. För att ändra din e-postadress kontaktar du kundklubben@halsokraft.se

    Hur arbetar ni med hållbarhet?

    Vi har klimatsmarta leveranser!

    Genom att Early Bird använder sig av befintlig tidningsutdelning lägger vi till färre nya transporter för att leverera paket till mottagare. Att leverera paket under samma rutt som tidningen delas ut är essensen i verksamheten: klimatsmart och effektiv paketleverans. De jobbar på natten när det är mindre trafik och slipper på så vis köer, vilket innebär mindre utsläpp. De ser dessutom regelbundet över utsläppsnivåerna och cirka 50 % av våra last-mile leveranser är fossilfria.