Hälsokraft delar ut vinst från e-handeln och stöttar sina lokala handlare under pandemin

Alla Hälsokraftbutiker är enskilda entreprenörer som kämpar hårt under pandemin. Därför har Hälsokraft beslutat att skänka vinsten från e-handeln genom att erbjuda butikerna en provisionsbaserad affiliatelösning för de som erbjuder sina kunder möjligheten att handla online istället för att besöka butik.

”Vi är väldigt glada över att vi äntligen kan erbjuda butikerna den här lösningen och stötta dem genom att ge kunden möjlighet att handla lokalt både i butik och online”, säger Rani Malk, VD Hälsokraft.

”Hälsokrafts butiker har enormt starka kundrelationer och vi har sett en stor efterfrågan från kunder som vill stötta sin lokala butik men som pga av situationen vi befinner oss i, hellre önskar handla online. På det här sättet kan vi underlätta för kunden genom att erbjuda dem en omnichannelupplevelse där de fortfarande stöttar sin lokala handlare och samtidigt stimulerar det lokala näringslivet på orten.”

Kunderna kontaktar sin lokala butik för att aktivera koden som stöttar just deras lokala handlare.