Hälsokraft utnämnd till 4:e bästa butikskedjan i kundmöte

Under 2022 blev Hälsokraftkedjan utvärderad av Better Business som utvärderar kundmötet i Sveriges 100 största butikskedjor inom detaljhandel. Med ett index på 87 av 100 möjliga placerade sig Hälsokraft som den 4:e bästa butikskedjan vad det gäller kundmötet. Undersökningen utfördes av Better Business mystery shoppers under 2022.

Better Business CX-Index är en omfattande mätning som bygger på metoden Mystery shopping. För tredje året i rad har de 100 största kedjorna tagits ut med hjälp av Tidningen Market. Sammanlagt har 500 besök genomförts av verifierade shoppers som är utvalda och följer ett scenario anpassat till kedjorna. Varje kedja har under 2022 fått fem besök vardera, med spridning i hela Sverige. Frågeformulär har tagits fram i samarbete med konsultföretaget CX First.

Undersökningen innefattade bland annat egenskaper hos butikspersonalen som vänlighet, engagemang och genuint intresse av att hjälpa kunden, kunnighet, produktkännedom och förmåga att kartlägga kundens behov.

Vi är oerhört stolta över våra butikers suveräna insatser att bemöta och hjälpa kunden. Återigen får vi bekräftelse på att kundens hälsa och välmående står i fokus och att vi är en butikskedja med hjärtat på rätt ställe.

Stort tack till alla våra fantastiska butiker!