Rani Malk utsedd till ny VD för Hälsokraft HK Holding AB

Styrelsen för Hälsokraft HK Holding AB har nu utsett Rani Malk till ny VD för koncernen, med start den 14:e april 2020. Rani Malk, 38 år, kommer närmast från rollen som regionchef inom Fitness24Seven. Han har dessförinnan haft en rad olika befattningar inom Axfoodkoncernen.

- Vi är glada att Rani har tackat ja till tjänsten som VD i företaget. Rani är en erfaren ledare och väl meriterad att ta sig an Hälsokrafts fortsatta verksamhetsutveckling. Vi är övertygade om att Ranis bakgrund med stor erfarenhet inom både butiks- och grossistverksamhet kommer passa oss mycket bra, säger Hans-Åke Hammarström, styrelseordförande i Hälsokraft.

Rani Malk efterträder företagets tillförordnade VD Niklas Cederberg, som kommer att fortsätta arbeta inom företaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
    Hans-Åke Hammarström, styrelseordförande i Hälsokraft HK Holding AB
    Mejl: hans-ake@halsokraft.se

Butikskedjan Hälsokraft består idag av 66 butiker, från norr till söder. Butikerna ägs av egna företagare och drivs under ett gemensamt varumärke. Hälsokrafts huvudkontor ligger i samma byggnad som centrallagret EVD och tidningen Kurera i Sätra utanför Stockholm.