• Fritt fraktalternativ över 100 kr

Vårt sortiment

Marc Wallgren - ny Chief Procurement Officer till Hälsokraft

Publicerat den 16 december 2020 13:13

”Rekryteringen av Marc Wallgren innebär ett enormt tillskott till vår verksamhet och hans kompetens inom inköpsprocesser och sortiment kommer att spela en central roll i Hälsokraft och EVD:s tillväxtresa”, säger Rani Malk, VD Hälsokraft. ”Vi har en stark tillväxt och expanderar vår affär både inom Norden men också på den kinesiska marknaden via Alibabas Tmall. Vi ser en väldigt tydlig trend där nordiska högkvalitativa produkter med miljömedvetenhet i fokus, är mycket eftertraktade. Med Marcs gedigna expertis är vi redo att leda vårt bolag in i nästa fas på vår resa att bli marknadsledande inom branschen.”

"Jag ser väldigt mycket fram emot att fortsätta min resa inom Hälsa och tillsammans med Hälsokraft-teamet arbeta fram och implementera långsiktiga inköpsstrategier som kommer leverera värde i hela organisationen, för både kunder och kollegor men även för leverantörer,” Marc Wallgren.

Marc Wallgren startar sitt uppdrag den 4:e januari 2021.